We bewegen weer.............. - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Joost Graaff - WaarBenJij.nu We bewegen weer.............. - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

We bewegen weer..............

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

20 Januari 2011 | Bahama's, Nassau

Als je dan terug kijkt denk je, wat vliegt de tijd, wat heb ik allemaal afgelopen maanden gedaan...? Niets noemenswaardig. Nadat het schip begin december zijn onderhoud op de wal had gehad zijn we langzaam naar Miami afgezakt, daar een week kennissen aan boord gehad en mede door hen veel van Miami gezien.. Maar we zouden naar de Bahama's deze winter en als het zo doorgaat is deze winter voorbij en zijn we dus niet in de Bahama's geweest..! Het weer dus nagekeken en de beslissing genomen om woensdag jan.19 te vertrekken naar Bimini, 45nm maar, maar dan ben je dus weg...Ja hoor, 's morgens regenachtig en mistig, eigenlijk het weer om niet te gaan. Maar voor mij staat er een beetje druk op want vrijdag komt er weer een nieuw front over en dat wil ik voor zijn. Aangezien José bijna alles goedvind vertrokken we met de radar aan, net geen regen en weinig wind..... In de loop van de ochtend werd het wat helderder ging het meer waaien en alles werd schoon (de lucht dus). Maar aanlopen op Bimini werd het volgende hoofdstuk. Je loopt daar onmiddellijk van de golfstroom het eiland binnen. Ze hebben daar een ruim getonde aanloop van één rode en één groene boei, en als je dan halve wind hebt van 15Kn met de daarbij behorende golven wil je graag weten hoe het zit... Héh... daar komt oook een motorjacht aan, misschien is die hier bekend, Ja dus 10 jaar geleden voor het laatst hier aangelopen maar omdat ik hem aanriep op de VHF luistert de wereld mee en werden we aangeroepen door een plaatselijk jacht "Black Pearl" die ons letterlijk naar binnen heeft gepraat.... Achteraf mag ik alleen maar zeggen "heel veel dank Black Pearl, zonder jouw hadden we waarschijnlijk omgekeerd en de nacht op zee doorgebracht". Het was namenlijk al laag water en ik moest recht op rood varen daarna bijna het strand op en haaks naar bakboord om daarna op een radiotoren te sturen ....... nou top.... maar zonder die directies... no way...!! Afijn we liggen nu dus in/op Bimini, zijn ondertussen $300,- armer aan customs en zien de komende maanden wel.........

• 22 Januari 2011 - 16:12

Ton Wieferink (0h4 ):

dit waren vast spannende uren .
    mooi verhaal joost, met een beetje
    actie ,,
    verder gaat alles nog steeds goed met jullie en het schip ( houden zo )

• 22 Januari 2011 - 19:21

Thijs:

ja vroeger hebben ze mij altijd geleerd om je voor te bereiden,daarvoor heb je boekwerken en kaarten maar af en een verrassing houd wel de geest allert.
    ondertussen de beste wensen en sukses met ik weet niet wat.

• 24 Januari 2011 - 14:19

Ruud En Els Tanis:

Hallo Joost,leuk weer iets van je te lezen.Je reisverslagen zijn niet meer zo zinnen prikkelend , als in het verleden,je zakt wat in vriend.o ja Ik heb mijn sloep verkocht en heb nu alle tijd voor het schaatsen,lopen en fietsen.Hou je haaks.Carpe Diem Ruud.