Weer Bonaire.......... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Graaff - WaarBenJij.nu Weer Bonaire.......... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

Weer Bonaire..........

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

16 November 2008 | Nederland, Amsterdam

Sorry jongelui, het heeft even geduurd maar hier is ie weer. Het zit in het feit dat de doortrekkende beweging is onderbroken voor een rondtrekkende......Ging het eerst in bijna rechte lijn voorwaarts, nu is er vanaf Bonaire een cirkel gemaakt met voorlopig weer Bonaire...... Wat is er zoal gebeurd... men... veel.. Een bijna fatale fout op Los Roques, die weer eens benadrukt dat je nooit te oud bent om te leren, een periode wachten die zinvol wordt ingevuld door een watermaker en een windgenerator te monteren, en maar wachten op..... heh,..heh eindelijk is ze er dan en kunnen we een cirkel maken met als uitgangspunt en terugkomst plaats Curacao. Maar daar dacht het schip weer eens anders over... De avond voor vertrek geeft de generator nog maar 180V inplaats van de normale 220V. Ach... we zien morgen wel verder... Ja hoor,... de volgende morgen 0Volt. Ga er maar aan staan. Een generator die geen power meer geeft op Curacao. Ik verdom het om verschillende mensen bij me aan boord uit te nodigen om te kijken voor veel geld, dus dan de berg maar naar Mohammed brengen... Generator dus uitgebouwd, in de auto geladen en gaan vragen en laten zien.. wie wat en waar.. Lang verhaal kort maken..maandag demonteren, donderdag weer terug en gemonteerd en vrijdag varen........Het rondje werd Chiciriviche (erg vuil), Morrocoy (prachtige lagoon)waar we heel langzaam vastliepen. Dus achteruit, echt niet, geen beweging in te krijgen meer. Uiteindelijk het volledige anker achteruit gebracht en op de winch vrijgetrokken...heh, heh. Daarna Pu. Cabello, in en uitklaren,verder 's avonds van de straat blijven, behoorlijk onguur.Door naar Bahia Cata, prachtig klein kommetje, heerlijk snorkelen en zwemmen en's nachts weer verder naar Pu. Azul. Daar komen we 's morgens aan, worden meteen op kantoor geroepen en wordt ons fijntjes medegedeeld dat we wel mogen liggen maar nergens van boord mogen aangezien alles privat is. Gezellig was anders, dus besloten we 's avonds weer verder te gaan. Los Roques was het doel, daar draaien we rond tienen binnen en worden door diverse schepen aangeroepen die ons kenden en ons herkenden aan de driekleur tussen de masten. Heeeeeeeeel gezellig dus, toffe week daar gehad,José wou er wel willen blijven wonen. Houd ik vast voor als ik weer genoeg van haar heb........ Daarna door naar één van de westelijke Roques eilanden voor de nacht, ankeren was een beetje link. Oh ja, de dieptemeter had een paar dagen terug de geest gegeven, dus vriendin voorop. Ho..stop..koraal. Ik achteruit maar ook meteen anker laten zakken want we zaten nog op zand. Alles goed totdat ik met een snorkel ga kijken en dan blijkt dat we precies tussen de koralen liggen. Hij mag geen meter gaan krabben anders zitten we er van achteren op en hij mag niet naar voren....... Slaapt niet echt lekker, maar "middelbrand" is erger.... Dus de andere ochtend voorzichtig uitgemanouvreerd en door naar Barlovento, één van de Aves eilanden. Daar was het ook weer prachtig, mooie lagoon en veel zwemmen en snorkelen........ dus nu weer naar Bonaire... Hoera, daar is ie weer. Geparkeerd bij Henk zijn Bonaire Nautico Marina, die ze nog aan het herstellen zijn van "Omar" en wij weer een biertje op de wal gehaald..
Verder gaat het voorlopig weer rustig worden, vriendin gaat naar huis, ik ga naar Florida, kom in febr. weer terug, groot onderwater onderhoud en dan zien we verder. Vragen... geen vragen.. dan is de vergadering nu gesloten....!

• 16 November 2008 - 19:18

Jos Koenen:

Joost,
    heb grote bewondering voor je, wat een onderneming. Ben blij af en toe wat van je te horen en te zien.
    Veel succes
    Jos

• 16 November 2008 - 20:31

Anya:

Blij je weer te lezen ... CU soon ...
    greetz,
    Anya

• 17 November 2008 - 14:06

Ruud Tanis:

Hallo Joost,
    Blij weer wat van je te horen(lezen)ging er maar van uit dat je niet in de bekende zeven sloten enz.wij missen je bij het schaatsen,salsa dansen,koffie en bier drinken.blijf gezond tot????ruud.

• 18 November 2008 - 18:25

Ton Wieferink:

hai, die joost wat een gedoe met die generator,,, .
    je bent iets te ver anders fietste ik even langs , (biertje ) ps is de watermaker wel naar behoren. groetjes ton .

• 25 November 2008 - 15:29

Peter B.:

Heej Joost! Leuk om weer van je te lezen, het blijft spannend op die boot he ;-) Ik ben ondertussen al weer zwaar aan de carriere aant werk in Nederland ;-)
    Doe de groetjes aan Jose,

Peter

• 04 December 2008 - 20:15

Janwillem:

Hoi Joost, hier een grote onbekende van jou maar een relatief bekende van je vriendin. Zat net met haar in trammetje 2 en we hebben leuk gepraat over haar belevenissen bij jou aan boord.

Fantastisch om de verhalen te horen over het leven aan boord. Zeilen kan ik (nog) niet maar aanstekelijk klinkt het allemaal wel. Veel plezier daar en wees gerust, de brandweer scheurt hier, tot groot vermaak van mijn driejarige kleuter, nog vaak over het hoofddorp plein.

gegroet,

janwillem (at dvjn.nl)

• 28 Oktober 2010 - 15:15

Rob:

Wat was er bijna fataal op Los Roques?
    Parachtige verhalen allemaal, heb er goede herinneringen bij met die leuke tijd op de SM.
    Kan je bij de foto's ook wat tekst en uitleg geven?