2 jaar later...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Graaff - WaarBenJij.nu 2 jaar later...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

2 jaar later......

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

07 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

..... en daar sta je dan met je sporttas en je computer onder je arm op Schiphol, mooi koud te wezen. 1,5 jaar in je korte broek is toch wel even anders. Aan de andere kant is het goed weer even langs te gaan bij de familie en je gezicht even te laten zien........
Wat er zoal gebeurd is....?
Ja...wil je dat wel allemaal weten en of weet IK het nog wel. We waren weer terug op Bonaire, vandaar uit weer naar Curacao en José weer aan het werk. Erg belangrijk natuurlijk want als iedereen maar stopt met werken gaat er iets niet goed. Ik ben vanaf het moment dat ik haar op Hato afleverde aan het reguliere onderhoud begonnen en heb wat veranderingen doorgevoerd, zoals een zwaardere motor voor de watermaker. De eerste was een dinky toy maar daar moet je even achter komen. Toen ben ik begin dec. naar Florida gevlogen teneinde mijn maatje Richard te helpen bij het inbouwen van een nieuwe motor in zijn schip. Gelukkig kreeg ik een week voor ik daar aankwam een mailtje van hem dat hij zijn knie had gebroken, dus ik kon weinig meer terugmailen dat hij mij dan gelukkig niet in de weg kon lopen. Motor ingebouwd(ouwe eerst eruit, machine-
kamer schoongemaakt/geschiderd) en toen het schip weer terug naar de Bahama's gebracht. Drie keer adem gehaald en terug naar Curacao, daar mijn schip naar de werf gebracht en groot onderhoud gepleegd. Het grootste van de klus was om een ton lood (erin gebracht bij de algehele renovatie) er weer uit te halen opdat het schip er weer mooi ging bijliggen. Ik schrijf dit in 3 regels maar je wil niet weten hoeveel werk het is dit lood eruit te smelten met de wetenschap dat achter dat schot de dieselolie ligt te klotsen. Afijn,.. geen explosies en het behaalde resultaat mag er wezen. Aangezien ik ook op onderdelen uit Florida wachtte voor mijn generator op mijn vingers gefloten teneinde bemanning te krijgen voor een ritje Domicaanse Republiek. Dat is maar 400Nm naar het noorden dus ruim 3 dagen, dan 3 dagen daar en dan weer terug. Je bent gek zegt iedereen maar ik wou wel weer eens echt zeilen. Nou dat heeft ze gedaan, heen 2 dagen met wind tussen de 30 en 40 knopen (aan de wind), terug iets rustiger. Mijn bemanning (Anya) heeft op haar site een verslag gemaakt, bedankt nog Anya (redhibiscus.talkspot.com)...
Daar zijn door het zware weer toch weer een paar storingen ontstaan die vanaf nu opgelost moeten worden. Nou stond mijn reisje Holland al gepland dus de tas vol elektronica ter reparatie........
Ook weer even bijkomen en dan begin mei weer met volle moed en kracht terug.........

  • 07 Augustus 2009 - 11:28

    Rob:

    Merk op dat dit verhaal wat ouder is. Maar maakt het niet minder spannend.
    Lees niks over José aan boord, die wel het meeste werk voor jou moet doen :)
    Zie dagelijks op tv de beelden van Curacao en wij denken er met heimwee naar terug. Maar ons is de vliegreis te lang.
    Ben benieuwd naar de generator perikelen en jouw / julie plannen voor de toekomst.
    veel plezier daar. Rob & Regina

  • 07 Augustus 2009 - 20:00

    Maarten:

    hoi Joost,
    Nou wat Rob al vermeldt, dit verhaal kenden we al een beetje.
    Vanaf mei tot nu aan toe.......niks gebeurd ? Wij lopen ook al een tijdje in korte broek hoor. Maar voor hoe lang ? Zal zo wel weer afghelopen zijn. Ik wacht je volgend avontuur weer af. groet Maarten

  • 07 Augustus 2009 - 20:11

    Thijs:

    Ja allemaal ouwe koek heb ook nog nieuws?

  • 07 Augustus 2009 - 20:37

    Lies:

    ik waardeer het dat je in elk geval IETS schrijft, al ben ik met de anderen meer benieuwd naar de achterliggende gedachten/motivaties.
    je moet in elk geval de groeten van je nicht els in enschede hebben, zij vraagt steevast naar jou en je belevenissen.
    ik heb een prachtige reis naar de baltische landen gemaakt (juni) en ben twee weken in zwitserland wezen fietsen met vriendin tini (juli). allebei waren het topreizen. op de eerste veel moois gezien en erg gelachen met de reisgenotes. op de tweede genoten van het prachtige land, onze inspanningen om steeds weer boven te komen (al moest het geregeld lopend), de afdalingen en het weer (regenpak tot topje/korte broek). lekker buiten en flink zweten, een ideale vakantie. en we zijn nog steeds buitengewoon tevreden over onze gazelle tracking formula-fietsen, ze kunnen echt overal tegen. ook kleinzoon huub ontwikkelt zich geweldig, is ondernemend en kletst al behoorlijk.

    groet,
    lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Joost, ik dus, voormalig lid van de amsterdamse brandweer gaat voor de derde keer het ruime sop op, nu voor een onbeperkte periode. Het schip waarmee gevaren wordt is een Trewes 47ft, ontwerp v/d Meer, werf van Dam te Aalsmeer, bouwjaar 1971. Vergeleken met het bouwjaar van de schipper een splinternieuw schip dus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 123878

Voorgaande reizen:

06 September 2007 - 14 November 2015

Het vervolg.........

23 Februari 2010 - 03 April 2010

De Voortgang

30 November -0001 - 30 November -0001

zachtjes rond.....

16 December 2009 - 30 November -0001

verder...........

Landen bezocht: