2 jaar later...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Graaff - WaarBenJij.nu 2 jaar later...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

2 jaar later......

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

12 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Ja, en dan zie je dat ik er een beetje uit ben. Het is ook alweer een tijd geleden dat ik iets aan het verhaal heb gedaan. Je kan ook stellen dat er waarschijnlijk niet zoveel is gebeurd de laatste tijd, althans niet echt het vermelden waard. Waar waren we....... Oh ja,na de Dominicaanse Rep even naar nederland om daarna de opgelopen schade plus de generator te herstellen en dan verder. Klinkt lekker snel maar werkt iets anders. De elektronica van het hydrosysteem was toch behoorlijk zout geworden en werd in nederland gereviseerd. Dus bij tertugkomst alles weer in elkaar monteren en met hulp van mijn elktro technieker die vanachter de computer aanwijzingen gaf, langzaam stapje voor stapje richting resultaat gewerkt. Ondertussen de rotor van de generator ontvangen en gemonteerd,... afijn je begrijpt van zeilen of varen algemeen kwam even niets. Dus José is nu op Curacao bekend met alle winkels die maar iets technisch in huis hebben maar een feestwinkeltje weet ze niet te vinden........ Nu, op dit moment wacht ik dus nog steeds op een paar onderdelen voor de generator en liggen we zeker nog een week voor de wal. Wel hebben we doordat we op die werf verblijven veel kontakt met anderen en zodoende kwam de vraag of ik niet een catamaran even op en neer naar Aruba wou brengen ivm het nodige uitklaren...... Nou graag, nog nooit cat gezeild dus een nieuwe beleving. Nog een stel meegevraagd en via Santa Cruz op naar Bonaire. Daar ons door de papierwinkel heengeworsteld en de dag erop weer terug.Zeilend dus....! Eerste slag over stuurboord richting Venezuela, daarna overtag om uit het gat naar Curacao te komen maar wat bleek.... de track gaf de zelfde lijn als de stuurboordslag dus we schoten niets op... Was even om te lachen totdat Aart per ongeluk even naar binnen ging en zag dat de linkerdrijver vol water stond... Water...! Hij en ik duiken die drijver in en zien dat het vluchtluik spontaan was opengegaann maar bij iedere nieuwe golf die binnenkwam tordeerde. Ik was bang dat het zou afbreken....! We hebben een redelijk gevecht gehad om dat luik weer dicht te krijgen en toen scheepsraad. Als we terug gingen naar Aruba zouden we dat nog net voor donker redden dus terug. De volgende dag heeft Aart zich over de vluchtluiken ontfermd en ik over de sb motor die het ook niet deed. Rond het middaguur hadden we alles weer secuur en draaiend dus toen weer weg, maar nu op de motoren.En ach dan benn je 23 uur later weer op Curacao. Maar je hoort oook dat er toch telkens wel iets gebeurd. Overigens op redhibiscus.talkspot.com staat een met foto's geladeerd verslag van ons Aruba avontuur.

  • 12 Augustus 2009 - 12:59

    Marco Schreijen:

    Wat een verhaal Joost, zojuist de foto's gezien...Denk nog steeds met smacht aan ons zeilweekend met Rob, John en Michel in 2007...Veel plezier en blijf schrijven (en zeilen natuurlijk)

  • 12 Augustus 2009 - 18:25

    Rob Kemperman:

    Ja, dit verslag is prima.
    Tjonge, dat luik. Ik herinner mij dat ik van jou op mijn sodemieter kreeg als ik een luik niet goed gesloten had of vergat voordat wij de zee opgingen....
    Wie gaf jou nu op jouw falie? :) Jammer van jouw generator en laptop. Advies voor de andere elektronica. Koop een spuitbus van die speciale elektronica (plastic) spray om het spul tegen het zoute milieu te beschermen.
    Siliconen spray en teflon spray helpen daar niet.
    Spuit het spul niet op koelribben.
    Hoop dat jullie dit jaar nog verder kunnen. Wat zijn jouw plannen dan?
    Groten vooral aan José.

    R&R

  • 14 Augustus 2009 - 18:48

    Maarten:

    Hoi Joost, ik heb ook nog op "hibiscus" gekeken.....mooi verhaal + foto's. Misschien voor later, in boekvorm. Het gaat je goed verder en op naar het volgende vehaal/avontuur
    groet Maarten
    P.S. op de foto hiernaast zie ik je met een vis aan de haak. Vis je nou ook al ?

  • 24 Augustus 2009 - 12:08

    Michel:

    Joost op weg naar Thialf 30 graden reed bij Kornwederzand even een paar avonturen vertelt aan mijn mede schaatsters.
    Goed weer iets te horen. P.S. Die feestwinkel kan toch ook via een bekende Volendamse catalogus.

    Groeten. Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Joost, ik dus, voormalig lid van de amsterdamse brandweer gaat voor de derde keer het ruime sop op, nu voor een onbeperkte periode. Het schip waarmee gevaren wordt is een Trewes 47ft, ontwerp v/d Meer, werf van Dam te Aalsmeer, bouwjaar 1971. Vergeleken met het bouwjaar van de schipper een splinternieuw schip dus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 124112

Voorgaande reizen:

06 September 2007 - 14 November 2015

Het vervolg.........

23 Februari 2010 - 03 April 2010

De Voortgang

30 November -0001 - 30 November -0001

zachtjes rond.....

16 December 2009 - 30 November -0001

verder...........

Landen bezocht: