2de deel - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Joost Graaff - WaarBenJij.nu 2de deel - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

2de deel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

24 September 2007 | Portugal, Cascais

Uiteindelijk Falmouth verlaten met een autopilot buiten dienst, maar Columbus deed toch niet anders...! De eerste dag vlogen we onder vol tuig over het kanaal heen maar gedurende de nacht plofte de wind ineen en kon de motor gestart worden. De hele 2de dag gemotord en me maar afgevraagd, "is dit nu de golf van Biskaye" Jammer, ja dus. Derde dag nog steeds onder motor nu ook nog met mist Viveiro, vlak naast La Coruna aangelopen. Dit op advies van een ouwe baas in Falmouth die ik hoog inschatte. Daar de was van de afgelopen dagen gedaan, waardoor er meer was hing als ik maximaal zeil heb. Onze lieve heer was het hier dus ook niet mee eens en zette de boel onder water. Ook bleek dat mijn maatje Simon uit zijn tijd begon te lopen, dus hebben we besloten om door te gaan naar Lissabon opdat hij en zijn vrouw van boord gaan, ik rustig op mijn onderdelen kan wachten en alles kan testen en dan zie ik wel, waarschijnlijk ga ik met kleinere stappen richting Faro om daar mijn nieuwe nog onervaren bemanningslid aan boord te nemen. Het is hier een sprookje, echt oud stadje waar alles te krijgen is en ik pal voor het strand lig. Alleen omdat ik dit vanaf een internet cafe update en niet weet hoe ik hier foto´s moet bijplaatsen zie je ze dus ook niet. Volgende keer....

  • 24 September 2007 - 10:34

    Rob:

    ? stuurautomat nu??
    Wil pots sturen of meegeven een nieuw bemanningslid....????

  • 24 September 2007 - 10:35

    Rob:

    Pots = post
    Lees je jouw HF mail ook????

  • 24 September 2007 - 11:41

    Lies:

    leuk om van je te horen joost en je te kunnen volgen. ik hoop dat je goed weer hebt, want hier is de herfst al zo'n beetje begonnen.
    huis nog steeds niet verkocht en kleinkind maakt het goed.
    tot de volgende keer, groet, lies

  • 24 September 2007 - 12:38

    Ruud Tanis:

    Beste Joost dan denk je alles in orde te hebben , dan toch storing in je autopilot.Leuk dat je ons op de hoogte houd van je reis.Volgende week begind voor ons weer het schaatsen.Goede vaart en in afwachting van je volgende bericht.Een vriend Ruud.

  • 24 September 2007 - 13:24

    Kees Bording:

    Hoi Joost, mooi om zo je reis te kunnen volgen. Behouden vaart en blijf ons op de hoogte houden. Greetz, Kees.

  • 24 September 2007 - 13:56

    Wim En Anita Schrijv:

    Wat een reis! Zijn onze vrienden Anneke en Simon veilig aan land?
    Een goede reis verder.
    Met groet,
    Anita Schrijver

  • 24 September 2007 - 14:30

    Thijs:

    mooi dat je nu ook een waar ben jij nu website hebt,maakt het allemaal wat makkelijker om te reargeren.er staan al genoeg foto's op zie ik dus alles gaat goed.Anton heeft ook een waar ben jij nu site maar die moet hier vandaan opgewaar-
    deerd worden omdat hij aan boord geen internet heeft.
    groeten en succes
    thijs

  • 24 September 2007 - 14:40

    John & Jolan:

    Ha die Joost,
    hartstikke leuk, we gaan je zeker volgen en wie weet zien we elkaar wel weer in de Carieb.

    Groetjes,
    J & J
    SY JoHo

  • 24 September 2007 - 16:03

    Kim:

    Hoi Joost
    Leuk zo een dagboek kunnen we je volgen
    Geniet lekker van het weer daar.Wat is je planning na Faro?
    groetjes kim

  • 24 September 2007 - 16:29

    Freek Veenendaal.:

    Op de Alarmcetrale was het niet anders
    waar is de Graaff??, nou Joost het gaat
    je goed. garoet Freek.


  • 24 September 2007 - 20:30

    Marjan:

    Hallo Joost,
    Lijkt me lekker rustig zeilen zo! En de was doen is altijd goed voor de reflectie!
    Leuk om je belevenissen op deze manier te volgen.
    Ben Oma geworden. Hoop dat het ook een zeekind wordt.
    Ahoy
    Marjan


  • 24 September 2007 - 20:34

    Maarten:

    Hoi Joost,
    Columbus had dan wel geen autopilot maar als zoiets toen bestond had hij hem echt wel gehad. Zal toch wel te repareren zijn ? Ik hoop dat je goede wind houd. Doe Simon de groeten. Groeten Maarten

  • 28 September 2007 - 20:22

    Nico Hogeveen:

    hoi joost.
    stuurautomaat, het begin. puerte vallarte
    sven madsen de jan broer "joost zegt alleen nog een zoetwatermaker en hij is helemaal rond" passage uit het logboek de stuurautomaat wil alleen maar richting falkland eilanden en dat is niet waar wij hen willen. "joost zegt"
    een kleinigheid een beetje hoerekasten met elektrokompas. trouwens als het jacht met het stuur in je handen door de golven klieft,wordt je een met de wind en het bruisende water en heb je hem niet echt nodig.
    (cabo corriente > rio negra 50 mijl) we noemde haar ons troetelkindje, een rijk gevoel was dat, hou dat vast voor de komende tijd en vaar de koers waar het heengaat, en bedenk dat elk vertrek is een nieuwe herinnering.

    groetjes nico en jantine


  • 01 Oktober 2007 - 08:37

    Mama Els:

    Hé ome Joost, je nicht hier. Even laten weten dat het goed met ons gaat. Huub wordt al een flink mannetje en is af en toe lekker eigenwijs, net als papa en mama! Oma Lies zorgt erg goed voor ons en is geboren voor haar rol als oma, fantastisch! We blijven je verhalen en foto's in ieder geval volgen, dus tot een volgende keer! liefs Els, Lex en Huub

  • 08 Oktober 2007 - 08:29

    Hans Berkenbosch:

    Hoi Joost gaat alles okee .ben je niet eenzaam aan boord. Je zal wel veel aan land gaan om een lekker pilsje te halen.
    Ik mis je want ik moet het jaarwerk doen voor de reunisten, maar je heb me goed opgeleid. Doe voorzichtig en gr Hans

  • 13 Oktober 2007 - 10:57

    Lies:

    leuk om weer iets te horen. het ziet er zomers uit op je foto's - wat zeggen foto's toch veel! ik zou wel een stukje mee willen, maar heb helaas absoluut geen tijd (ook nog geen geld).
    net een heerlijke vijfdaagse wandelvakantie achter de rug met 50 vrouwen, gewandeld tussen dordrecht en schoonhoven. heerlijk wandelweer, lekkere conditie gekregen, ik voel me weer erg best.
    straks weer eens naar kleinzoon kijken, die verlangt naar zijn oma!
    goede reis en het beste.
    groet, lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Joost, ik dus, voormalig lid van de amsterdamse brandweer gaat voor de derde keer het ruime sop op, nu voor een onbeperkte periode. Het schip waarmee gevaren wordt is een Trewes 47ft, ontwerp v/d Meer, werf van Dam te Aalsmeer, bouwjaar 1971. Vergeleken met het bouwjaar van de schipper een splinternieuw schip dus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 123889

Voorgaande reizen:

06 September 2007 - 14 November 2015

Het vervolg.........

23 Februari 2010 - 03 April 2010

De Voortgang

30 November -0001 - 30 November -0001

zachtjes rond.....

16 December 2009 - 30 November -0001

verder...........

Landen bezocht: