stapje verder... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Joost Graaff - WaarBenJij.nu stapje verder... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

stapje verder...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

13 Oktober 2007 | Portugal, Lagos

heh,..heh,
zo zonder stuurautomaat is toch duidelijk anders als met...! Als je daarnaast dan voldoende wind hebt, is er niet echt veel aan de hand. Je kan je zeilen zo trimmen dat het schip rechtdoor loopt, alleen windveranderingen veranderen ook de koers. Daar is mee te leven, doch als er geen wind is je bent aangewezen op de motor wordt het een heel ander verhaal. Je bent dan alle vaaruren handmatig aan het sturen... Maar wat zeur ik eigenlijk, het is prachtig weer, en dat sturen.... alsof in de vlammen liggen rollen altijd een feest was...! Zoals je op het kaartje ziet ben ik nu in Lagos en het voorlopige doel is Faro, hiervandaan een dikke dagtocht. Ik kom de dagen nu door met het bijwerken van het lakwerk, hier en daar roest wegwerken en weer schilderen en de hele dag buigingen maken naar iedereen die het zo'n mooi schip vinden.
Het weer is hier ook al zo vervelend, iedere dag volop zon, je zou bijna naar een regenbui verlangen, al is het maar om te kijken of mijn opvangunit goed werkt.
Oh ja,.. mocht er iemand die dit leest denken, verrek dat lijkt me ook wel eens wat, op de route vanaf Las Palmas, en dan richting Kaap Verde en verder de Carieb is nog plaats open....... dus laat maar horen..!

  • 13 Oktober 2007 - 11:51

    Lonneke:

    Ha die Joost...

    Ja....skipper, was ik je maar een paar jaar eerder tegen gekomen!

    Nu is dit meisje oppasoma en kan niet meer zo lang weg...

    But who knows, in a few years....?

    Je schip is in ieder geval een pláátje!!!

    Liefs en een dikke zoennnnnnnnn,

    Lonneke


  • 13 Oktober 2007 - 14:27

    Rob:

    Tja, ik wil HEEL graag mee, moet je even tot na April wachten. Dan kost het je nog niks ook ;)
    Gelukkig heb je weer een internet cafe gevonden dus geniet van hun "koffie"..
    Ga door met jouw avonduren, sry avonturen en ga daar met jouw avontuur beschrijving.

    Geen kusje, maar toch maar een stevige poot.

    Ketelbinki Rob

  • 13 Oktober 2007 - 15:45

    Rob En Marjan Bonouv:

    hoi Joost,
    Wat grappig om je zo te zien. Wat een leven heb jij zeg ! Niet te geloven.
    En Bono maar werken in zijn schuurtje.
    Tja.....had ie maar een vak moeten leren.
    Zitten je kussens nog goed ? geen klachten ?
    Hier is het voor oktober nog redelijk weer. Maar zo mooi als in Portugal dat halen we niet.
    We wensen jou een hele goeie reis en verblijf met je boot en alle avonturen.
    Groetjes uit Edam van Rob en Marjan Bonouvrié.

  • 13 Oktober 2007 - 20:57

    Joop Van Zonderen:

    Beste Joost

    Prachtig wat je doet.
    Blijf genieten en ik blijf je volgen.

  • 13 Oktober 2007 - 22:04

    Thijs:

    tjsa het klint wel mooi maar ik moet eerst nog even de bietjes en de wortelen rooien en dan nog op zo'n klein bootje,ik weet het niet.
    groeten thijs.

  • 14 Oktober 2007 - 08:55

    Els:

    Misschien wil Huub wel mee, haha, kan hij kijken of hij een beetje zeebeentjes heeft. Néé, mama Els houdt 'm lekker bij zich. Zag dat mam ook al zin had om mee te gaan, maar dat gaat ook mooi niet door, dan heeft Huub geen oppas meer, haha! Geniet nog maar even van al dat mooie weer, want tegen de tijd dat je hier weer terugkomt zal de herfst zich wel van zijn beste kant laten zien. Het is hier nu trouwens prachtig weer en volop zon, dus vandaag krijg je ons in ieder geval niet jaloers met praatjes over elke dag zon...
    Veel liefs Els, Lex en Huub en tot volgende keer maar weer.

  • 14 Oktober 2007 - 15:48

    Ruud Tanis:

    beste joost ik volg je op deze reis,je blijft me verbazen met je optimisme.wij je schaats vrienden missen vooral je regelmatige bijdragen tijdens de koffie.tot horens een vriend.

  • 31 Oktober 2007 - 10:44

    Maivis:

    Hallo Joost goed ik denk dat we samen aankomen in de carib, ik ben nu op moment op madeira volgende week richting canarishe eilanden, begin dec. oversteken wat zijn je plannen?
    Laat van je horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Joost, ik dus, voormalig lid van de amsterdamse brandweer gaat voor de derde keer het ruime sop op, nu voor een onbeperkte periode. Het schip waarmee gevaren wordt is een Trewes 47ft, ontwerp v/d Meer, werf van Dam te Aalsmeer, bouwjaar 1971. Vergeleken met het bouwjaar van de schipper een splinternieuw schip dus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 124106

Voorgaande reizen:

06 September 2007 - 14 November 2015

Het vervolg.........

23 Februari 2010 - 03 April 2010

De Voortgang

30 November -0001 - 30 November -0001

zachtjes rond.....

16 December 2009 - 30 November -0001

verder...........

Landen bezocht: