fase......4...? - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joost Graaff - WaarBenJij.nu fase......4...? - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

fase......4...?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

10 November 2007 | Portugal, Lissabon

Sorry, het heeft even geduurt maar ik heb overal een excuus voor. Heb jij wel eens van Volendam naar Madeira gezeild zonder stuurautomaat...? Ik dus ook niet, maar nu wel. Het is eigenlijk lachwekkend. De eerste nacht op de noordzee begaf een blokje elektronica het en dachten, ach in Falmouth het even te repareren. De tekstruimte hieronder is te kort om te vertellen wat er allemaal ging gebeuren, maar nu op Madeira heb ik nog steeds niet dat blokje en het blokje zelf beleefd, mag ik hopen, gouden tijden waar het ook is.... Maar goed, in Faro kwam José aan boord, een doorgewinterde zeilster met als grootste prestatie achter haar naam Hoorn-Volendam vv. Maar om 520 mijl naar Madeira te overbruggen heb ik haar toch nodig. Na dus de gribfiles te hebben bestudeerd, maandag 6 nov. vertrokken en 4 etmalen later geland op Madeira. Aan haar heb ik nog wat uit te leggen maar dat hoef ik hier niet te doen,...toch? Gelukkig vergeet ze snel, want het is hier werkelijk prachtig en ze zijn de stad aan het aankleden voor de kerstdagen. De bedoeling is om over ongeveer een week verder te gaan naar Las Palmas, Cran Canaria, weer een 280 mijl. Gelukkig is er geen weg terug en gaat haar vliegtuig vanaf Las Palmas, anders had ik weer een probleem......

  • 10 November 2007 - 08:45

    Dick De Ruijter:

    Hallo Joost,leuk om zo op de hoogte te blijven.Er zal wel weer een verhaal achter die dame zitten. Maaaaaaaaar die meneer met een te ruime jas,die laat je toch niet onberoerd he??. Je ziet Joost ik leef met je mee. Goede vaart verder en doe geen dingen die ik ook niet zou doen. Roep wel een keer mijn naam.
    groet Dick

  • 10 November 2007 - 09:37

    Santa :

    Hoi Pa, begrijp ik goed dat Faro/ Madeira 96 uur duurt (5 mijl p/u)? Op de kaart lijkt het wel Volendam - Marken... maar ik kan me vergissen.. Hoop voor je dat de wind je gunstig was want om dan ook 96 uur het dieseltje te laten tuffen!!! Groetjes

  • 10 November 2007 - 10:39

    Ruud Tanis:

    Beste Joost,je neemt toch wel de moeite om Jose"alles uit te leggen he!Zodat je wel aan je nachtrust komt.Lukt dit niet vraag gerust om raad aan ????Het gaat je goed tot het volgende bericht.

  • 10 November 2007 - 11:15

    Lies:

    hoi joost, leuk om weer iets te horen. ik dacht nog aan je toen we gisteren een noordwester storm hadden waarbij langs de gehele kust dijkbewaking was ingesteld. havens van harlingen, den oever en oude schild onder water, oosterscheldekering voor het eerst gesloten, schepen die hun lading verliezen, de theems naar londen afgesloten, ik hoop dat jij beter weer hebt.
    je schip toont mooi op de foto, daar in die exotische haven. lastig als dingen niet gaan zoals je verwacht had en je eindeloos moet wachten op een blokje. wat doe je dan voor leuks om de tijd door te komen? jij in blote bast op je schip, wij hadden gisteren de eerste witte hagellaag, die ook weer snel smolt. lekker contrast.
    ik ben altijd erg benieuwd wie er bij je aan boord is/zijn. ken ik josé? is ze leuk en jong? vindt ze het varen met jou nog fijn? wat doet josé eigenlijk daar in zuid-europa te zwerven en heeft ze tijd om op goed geluk op een schip te stappen?
    huis nog steeds niet verkocht, dat is mijn enige grote zorg op dit moment.
    gedraag je en laat maar weers eens iets horen.
    groet, lies

  • 10 November 2007 - 11:51

    Evert Veerman:

    hi Joost,je vertok dus iets later dan die 31e okt. Ik had het toch niet gered voor die nieuwe datum in Faro. Zit nu in Lagos, nog steeds mooi weer, vanavond eens ankeren hiervlakbij in de lagune van Alvor, kunnen de gasten dat ook eens ervaren. Ik luister nog steeds regelmatig naar het Duitse net 14313 om 16.30 UTC, probeer eens om een kwartiertje eerder even te roepen naar PA3FOR mm, jouw code was dacht ik, PA3CUM mm. Groeten, Evert

  • 10 November 2007 - 19:37

    Rob & Regina:

    Ja Joost.
    Prachtig dat jullie dit samen geklaard hebben. Het is niet niks om als groentje deze stuurtaak naast jou zo goed te volbrengen.
    Fantastisch met Google earth jou zo te volgen.
    Kan op detail precies zien waar je nu weer geankerd hebt.
    Ben verdrietig deze trip niet zelf te kunnen meemaken.

    Rob & Regina.

    PS Regina is niet verdrietig....

  • 14 November 2007 - 19:30

    Janna En Len:

    Ha Joost! Leuk zoals jij die weblog hebt gemaakt. Die uitgeputte houding op de foto kunnen wij ons goed voorstellen na zoveel mijlen zelf sturen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Joost, ik dus, voormalig lid van de amsterdamse brandweer gaat voor de derde keer het ruime sop op, nu voor een onbeperkte periode. Het schip waarmee gevaren wordt is een Trewes 47ft, ontwerp v/d Meer, werf van Dam te Aalsmeer, bouwjaar 1971. Vergeleken met het bouwjaar van de schipper een splinternieuw schip dus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 124129

Voorgaande reizen:

06 September 2007 - 14 November 2015

Het vervolg.........

23 Februari 2010 - 03 April 2010

De Voortgang

30 November -0001 - 30 November -0001

zachtjes rond.....

16 December 2009 - 30 November -0001

verder...........

Landen bezocht: