Deel hoeveel........? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joost Graaff - WaarBenJij.nu Deel hoeveel........? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

Deel hoeveel........?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

13 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Ja hoor, dus de kerstdagen sober doorgekomen met weinig drank, maar who needs drank... De 28ste vertrokken richting Suriname en gerekend op ongeveer 18 dagen. Maar aangezien de boot er ook trek in had en er gemiddelden van max. 165Nm werden gedraaid, liepen we exact 14 dagen later Paramaribo aan. Natuurlijk ging het iets minder makkelijk als ik het hier neerschrijf, want als je daggemiddelde 165 is, loop je dus konstant boven de 6 mijl. Net als met fietsen moet je dan regelmatig 7 of 8 lopen anders red je dat niet. Maar als je 7 loopt klapt er wel eens een golf tegen de huid die je in de shaker zet. Zo ben ik één reddingsboei verloren die door een opgaande golf uit zijn frame is gelicht en zonder af te melden vertrok. Ach, gelukkig zat er niemand in.....!
Ja, Paramaribo nu, alles lijkt heel relaxed, prijzen zijn prettig, dus voorlopig voel ik me goed. Ik ga hier wat kleine reparaties doen, niet zwemmen, want we liggen op stroom, val er niet in want je bent meteen een mijl verder...! Langer als 2 weken gaat het hier niet duren. Voor de insiders, ik wacht nu op Arno en zie wel wat eruit komt.....
Salut.....
Joost

  • 13 Januari 2008 - 15:11

    Marco Schreijen:

    Ik heb jullie elke dag gevolgd en ik was inderdaad verbaasd over de snelheid. Ben benieuwd wat je volgende stop zal zijn. Succes en veel plezier...

  • 13 Januari 2008 - 15:23

    Rob:

    Ik mis actie foto's, trapeze werk, dolfijnen, zeemeerminnen enz.

  • 14 Januari 2008 - 14:38

    Thijs:

    Mooi te lezen dat het allemaal zo snel is
    gelopen zonder veel problemen.Nu maar weer verder sleutelen etc.Heb je de belg op de bus gezet of helpt hij ook nog?
    sucses thijs.

  • 14 Januari 2008 - 15:46

    Lies:

    wat een snelheid! zo spreek ik je nog via de computer, ik let even niet op en je bent al in paramaribo. ik hoop dat je geniet!
    groet,
    lies

  • 14 Januari 2008 - 16:43

    Santa:

    Weet niet of je de (lokale) krant met het hot nieuws van Suriname gelezen hebt. maar pas op voor de man met de witte gympen... die schijnt daar ook rond te lopen....enne hoop dat je contact hebt gehad met Arno.. Santa

  • 27 Januari 2008 - 19:48

    Joop.v.Z:

    Prachtige foto's, mis alleen foto's uit de mast.
    Dus ik kom wel een keer langs.
    Joost kijk uit, en geniet

  • 20 Februari 2008 - 08:41

    Lonneke:

    Ha die Joost..

    Toe maar, vliegt ie ook nog ff naar Palm Beach om wat vrijwilligerswerk te doen.

    Doe je best, succes en take care!

    Groet,

    Lonneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Joost, ik dus, voormalig lid van de amsterdamse brandweer gaat voor de derde keer het ruime sop op, nu voor een onbeperkte periode. Het schip waarmee gevaren wordt is een Trewes 47ft, ontwerp v/d Meer, werf van Dam te Aalsmeer, bouwjaar 1971. Vergeleken met het bouwjaar van de schipper een splinternieuw schip dus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 124118

Voorgaande reizen:

06 September 2007 - 14 November 2015

Het vervolg.........

23 Februari 2010 - 03 April 2010

De Voortgang

30 November -0001 - 30 November -0001

zachtjes rond.....

16 December 2009 - 30 November -0001

verder...........

Landen bezocht: