gaat ie weer............ - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Joost Graaff - WaarBenJij.nu gaat ie weer............ - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

gaat ie weer............

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

28 Juni 2008 | Venezuela, Caracas

Na enige maanden van stilte hier dan weer een teken van leven. In Trinidad ging de boot dus de wal op omdat ik voor 4 maanden naar Florida ging. Je schip achterlaten aan een mooring is niet echt en goed idee, dus op de wal. Afijn, Florida met een aantal avonturen weer achter me gelaten en het vizier weer op de toekomst gericht. Nadat mijn belgische elektricien al in mei het schip had verlaten mocht ik het prepareren volledig alleen doen. Ik kan je vertellen een accublok, opgebouwd uit 2volts cellen, demonteren en later weer monteren is geen kattepis..... maar moest gebeuren. Vanaf 21 juni maatje Rob aan boord gekregen (de regelneef uit Limburg) en ik had ondertussen redelijk schoon schip gemaakt. Gelukkig heeft hij een aantal vrouwelijke trekken dus begon hij meteen te boenen en poetsen..!Vanaf daar gaan wij rustigaan naar Curacao, en in die rit zijn we nu beland op Isla Margarita. Ja, wat moet ik zeggen..... Ze...... zeggen dat alles hier heel goedkoop is, maar als je gaat inklaren en je moet 280 bolivar betalen en je weet nog niet precies hoe de geld-verhouding ligt, krijg je een tik op je neus als blijkt dat je ruim €80,- hebt betaald. Evenzo is geld uit de muur halen duur, op straat krijg je 25% meer. Het riekt hier dus een beetje... Vanaf maandag gaan we naar het vaste land (puerto La Cruz) en gaan daar het corruptie getal meten....!

  • 30 Juni 2008 - 18:48

    Ruud Tanis:

    Beste Joost,ik kijk met een beetje afgunst naar je reisverslag en konstateer dat je je droom aan het waarmaken bent.Ik wens je nog vele spannende goed aflopende avonturen (dames)toe.een vriend carpe diem.

  • 10 Juli 2008 - 10:36

    Lies:

    blij weer iets te horen. hoop dat je het mooi hebt en dat je geniet.
    ik ben net van vakantie terug, stuur je daar wel een mailtje over.
    goede reis, en gedraag je.
    10.07.08.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Joost, ik dus, voormalig lid van de amsterdamse brandweer gaat voor de derde keer het ruime sop op, nu voor een onbeperkte periode. Het schip waarmee gevaren wordt is een Trewes 47ft, ontwerp v/d Meer, werf van Dam te Aalsmeer, bouwjaar 1971. Vergeleken met het bouwjaar van de schipper een splinternieuw schip dus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 124108

Voorgaande reizen:

06 September 2007 - 14 November 2015

Het vervolg.........

23 Februari 2010 - 03 April 2010

De Voortgang

30 November -0001 - 30 November -0001

zachtjes rond.....

16 December 2009 - 30 November -0001

verder...........

Landen bezocht: