weer een stapje.... - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Joost Graaff - WaarBenJij.nu weer een stapje.... - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Joost Graaff - WaarBenJij.nu

weer een stapje....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

23 December 2007 | Kaap Verdië, Mindelo

Het wordt een beetje eentonig, maar waar de Graaff vaart is geen wind....! Afgelopen dagen hebben we de eerste en de laatste dag heerlijk gezeild, daar tusendoor heb ik de jongens alle zeilen laten uitproberen, we hebben gezwommen.... maar zeilen, homaar. Ondertussen liggen we in Mindelo voor anker en daar waar we de afgelopen tijd weinig tot geen wind hebben gehad moet ik de Santa Nmaria aan 2 ankers leggen anders gaat ze op hol. Ik denk alleen als dat we klaar zijn om te vertrekken dan zal de wind wel weer op zijn....
We hebben in het hoofd om na de kerst te vertrekken maar dat ligt nog aan een paar factoren. Eén is dat alleen mijn Belg met zijn visacard geld kan opnemen en dat mijn mastercard een lange neus trekt. Alleen vandaag(zondag 23-12) weigerde oook de belg zijn visa dus we gaan ons aansluiten bij de meerderheid van de plaatselijke bevolking..... hand ophouwen dus.... Als het morgen weer niet lukt gaat Palm Beach in de hoge hoed, ach je hoort wel.....

  • 23 December 2007 - 19:48

    V.Zonderen:

    Maak ook eens een foto op hoogte uit de mast. Anders kom ik wel even langs, ik heb daar verstand van.Joost en bemaning prettige feestdagen en een behouden reis.

    Groetjes Adri,Joop

  • 23 December 2007 - 20:11

    Kim:

    Hoi Joost
    Ik wil je toch even fijne kerstdagen toewensen en een super 2008 met veel wind als je wil varen
    Doe voorzichtig en we horen graag snel weer van je gr kim

  • 23 December 2007 - 21:56

    Lonneke:


    Ha Joost,

    Heb voor de kerstdagen wind voor je
    besteld hoor, dus varen maarrrrrr.
    Lekker met Kerst in the sun....en
    alvast een spetterend begin van 2008!

    Lieve groet,

    Lonneke

  • 24 December 2007 - 13:00

    Theo Hamburger:

    Hallo Joost.
    We hebben je zaterdag gemist,geschaatst op de Oostvaardersplassen.prettige feestdagen voorjullie allemaal.
    Groeten Ans en Theo.

  • 24 December 2007 - 16:29

    Bording.:

    Hoi Joost een goed uiteinde en een winderig 2008. Wat je visa betreft, ik denk dat het FLO niet toereikent is maar je kan altijd een jaartje terug komen bij de brandweer om het gat te dichten.
    (-: Greetz Kees

  • 24 December 2007 - 17:46

    Jose:

    He Joost, Kobe, en Peter
    Jullie doen toch iets verkeerd hoor!!!
    Geen geld, geen wind, maar ik hoop wel dat er genoeg bier is voor de kerstdagen...
    Evengoed fijne dagen en geniet dan maar van het weer.
    Liefs,
    JOSE

  • 24 December 2007 - 20:43

    Thomas:

    Hey Joost,
    mooie kerstdagen en goode jaar 2008.
    groeten
    Thomas , Elke und Annika

  • 26 December 2007 - 20:21

    Jaap De Boer:

    Joost, ik wens je hele prettige feestdagen en jaarwisseling. Niet meteen al je kruit verschieten he.
    Jaap de Boer zeilmakerij

  • 29 December 2007 - 14:46

    Ruud Tanis:

    Sorry Joost,maar beter laat dan nooit.Twee vreetzamen kerst dagen dus de derde kerst dag slechte benen bij het schaatsen.jammer van dat geld probleem lenen anders geen bier met oud jaar,ik proost vast op jou behouden vaart,tot horens.een vriend .

  • 30 December 2007 - 12:46

    Santa Lucia:

    Hi Pa, wie maakt die schrijf fout nu? Word ik nu al 40 jaar verkeerd benoemd of denken de afrikanen (Cap Verdozen) het beter te weten.. En de feestdagen zijn wij ook net doorgekomen, als je bij Lokkemientje en Praxis had gepind stond er ook in NL niets meer op je rekening...gelukkig hebben wij daar geen last van gehad.. wij hebben lekker gegeten veel vis en vlees.. en de nodige drank om het weg te spoelen.. Nu nog knallend het oude jaar uit, hetgeen uiteraard gaat lukken, de jongens hebben er zin in en de pakketten zijn binnen, nu nog hopen op droog weer hier!.
    Groetjes en veel plezier van ons..


  • 31 December 2007 - 21:08

    Nico Hogeveen:

    hoi joost en bemanning groeten van ons.
    cabo verde ligt dus achter je en ben je bezig aan de oversteek, van hier uit de beste wensen en hou het heel,en moge de dromen die we hebben in 2008 allemaal uitkomen, van hier uit hef ik het glas,
    op je gezondheid, ik zeil en voel met je mee.
    veel groeten van ons nico en jantine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Joost, ik dus, voormalig lid van de amsterdamse brandweer gaat voor de derde keer het ruime sop op, nu voor een onbeperkte periode. Het schip waarmee gevaren wordt is een Trewes 47ft, ontwerp v/d Meer, werf van Dam te Aalsmeer, bouwjaar 1971. Vergeleken met het bouwjaar van de schipper een splinternieuw schip dus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 124124

Voorgaande reizen:

06 September 2007 - 14 November 2015

Het vervolg.........

23 Februari 2010 - 03 April 2010

De Voortgang

30 November -0001 - 30 November -0001

zachtjes rond.....

16 December 2009 - 30 November -0001

verder...........

Landen bezocht: